משבר הרכבת בעיתונות החרדית: מחפים על נתניהו – מקריבים את כץ

"זו גם שעת המבחן של יתר שרי הליכוד המציינים תמיד כי הם שומרי מסורת. עדיין לא שמעתי אותם יוצאים נגד פעולותיו החמורות של השר כץ ואני מצפה מהם שיוקיעו את כל פעולותיו של השר כץ בעניין החמור הזה של שמירת שבת קדשנו שכמעט והייתה למרמס, חלילה"
איתי גדסי No Comments on משבר הרכבת בעיתונות החרדית: מחפים על נתניהו – מקריבים את כץ

גפני: "לצערנו, הכל נעשה על מנת לפגוע בראש הממשלה באמצעות חילול שבת קודש. אנחנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה על עמידתו הנחרצת למען שמירת השבת ומוחים בכל תוקף על התנהלותו של שר התחבורה"

"זו גם שעת המבחן של יתר שרי הליכוד המציינים תמיד כי הם שומרי מסורת. עדיין לא שמעתי אותם יוצאים נגד פעולותיו החמורות של השר כץ ואני מצפה מהם שיוקיעו את כל פעולותיו של השר כץ בעניין החמור הזה של שמירת שבת קדשנו שכמעט והייתה למרמס, חלילה"
22:05
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ מילביצקי חושף: "ח"כי הליכוד לא מעודכנים בכלום"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היומונים החרדים שיבחו היום את פעולתו החשובה של רה"מ נתניהו, ומנגד מתחו ביקורת חריפה על השר ישראל כץ, אשר מלבד הוראותיו לבצע עבודות תוך חילולי שבת בפרהסיה, לאחר שראה"מ דחה את ביצוען, הוא הורה לבצע את העבודות אמש, במוצאי שבת והיום, יום ראשון, שזהו זמן שיא של נוסעים ברכבת, על מנת לגרום לשיבושים קשים בנסיעה, ולהביא בכך להכפשת רה"מ שהוא יריבו הפוליטי, ולמערכת הסתה חמורה ומשומנת ביותר כלפי הציבור החרדי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר ל"יתד נאמן", כי "דובר על כך שלא יפרקו את מסילת הברזל המרכזית בהרצליה ביום שישי, אך הדבר נעשה במכוון כדי לגרום לאנדרלמוסיה ביום ראשון כאשר יש את מספר השיא של נוסעים ברכבת, וזאת במקום לעשות את העבודה בלילה או באמצע השבוע כשיש הפחתה במספר הנוסעים".

"לצערנו, הכל נעשה על מנת לפגוע בראש הממשלה באמצעות חילול שבת קודש. אנחנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה על עמידתו הנחרצת למען שמירת השבת ומוחים בכל תוקף על התנהלותו של שר התחבורה אשר מנצל את יום השבת, כמו גם את נוסעי הרכבת, במאבק פוליטי אישי נגד ראש הממשלה. צריך לשבח מאוד את רה"מ נתניהו, אשר לא התפתה ללכת אחרי הגימיקים הזולים והתנהל באופן ממלכתי. ציבור שומר השבת ושומר המסורת מוקיר טובה על ההתנהלות שלו".

יחד עם זאת מותח גפני ביקורת קשה על שר התחבורה: "כעת יצא המרצע מן השק, על כך שישראל כץ, נתן הוראה לבצע את העבודות במוצאי שב"ק וביום ראשון, בהם יש מספר שיא של נוסעים ברכבות, ולא דחה את ביצוע העבודות לאמצע השבוע בשעות הלילה, שאז יש מעט נוסעים. התנהלות חמורה זו מוכיחה כי לא פיקוח נפש עומד לנגד עיניו ולא טובת הרכבת עומדת לנגד עיניו, אלא, רק המערכת הפוליטית שיש בינו לבין רה"מ והרצון לנקום בו על מה שעשה לו בליכוד. הוא עשה זאת בכוונה ואת כל מערכת ההסתה המתנהלת כעת נגד הציבור החרדי הוא יכול לזקוף ל'זכותו'. ישראל כץ, עשה זאת ללא סיבה וללא כל צורך וחבל מאוד".

ח"כ אורי מקלב, אמר ל"יתד נאמן", כי "יש להוקיר טובה לראה"מ וצוות משרדו, על הפעילות הרבה שנעשתה ממש עד כניסת שבת כדי למנוע את כל העבודות בשבת. אנו יודעים שזה לא היה דבר קל וחושבים שזו פעולה חשובה ביותר. אנו מוקירים טובה למי שפעל במערכה על שמירת השבת, כאשר ברגע האחרון הייתה מניעה של חילולי שבת כה גדולים. העבודות שתוכננו להיערך בשבת היו חסרי תקדים וגם מניעתן הייתה ללא תקדים.

"מנגד", מוסיף הרב מקלב, "אי אפשר להתעלם מכך שישנה פעילות פנים 'ליכוד', אשר עשתה הכל כדי שהמהלך הזה לא יצלח וכן יבוצע חילול שבת המוני. כואב מאוד שחלק מהממשלה הזו כולל אנשים המציגים עצמם כאנשי מסורת ומתברר שהכל מן השפה ולחוץ, הכל לצרכים פוליטיים. לפתע הם מוכנים למכור את השבת, עבור מאבק פוליטי. מתברר יותר ויותר מה שזיהינו בתחילת הדרך שהן אכן העובדות: שר התחבורה כץ, פעל לצרכים פוליטיים שלו, והוא נקט בדרך בלתי נסלחת, קלוקלת, מבישה ובוגדנית. גם נגד השבת וגם בהפעלת מערכת הסתה חמורה נגד הציבור החרדי. הוא לקח את ההסתה נגד הציבור החרדי ככדור משחק לתוך מערכת היחסים הקלוקלת בתוך מפלגת השלטון".

ח"כ מקלב, אף פונה לכל המסיתים למיניהם ומציע להם להגיע לתחנה המרכזית ולבדוק כמה אנשים שומרי שבת ומסורת ישנם מבין כלל הנוסעים, המעדיפים את קדושת השבת ושמירתה מפני חילולה. "הם הרבה יותר מאותם אלה הנמצאים בצפון ת"א שיצאו לפתע מחוריהם והחלו לדבר 'בשם' נוסעי הרכבת, ללא בדל אמת עובדתית".

"זו גם שעת המבחן של יתר שרי הליכוד המציינים תמיד כי הם שומרי מסורת. עדיין לא שמעתי אותם יוצאים נגד פעולותיו החמורות של השר כץ ואני מצפה מהם שיוקיעו את כל פעולותיו של השר כץ בעניין החמור הזה של שמירת שבת קדשנו שכמעט והייתה למרמס, חלילה".
.
שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן הביע סיפוק רב ממניעת חילולי שבת שהיו עלולות להיווצר בתוצאה מהעבודות הרכבת בשבת. בדבריו שיבח את החלטת ראה"מ נתניהו שהובילו לכך. "שבת קודש מהווה ערך עליון, עליו לא נוכל להתפשר וכי הודות לשיתוף הפעולה בין כלל הנציגות החרדית והדתית נוכל גם בהמשך למנוע כל פגיעה בה, כפי שרוב מוחלט של אזרחי ישראל דורשים".

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הביע קורת רוח מהצעדים שנעשו תוך כדי התחשבות עם רגשותיהם של רובם של אזרחי ישראל שומרי מסורת. "שבת קודש היא סמל וערך עליון חוצה מגזרים ומפלגות, ועל כן הוא אינו נתון לפשרה כזאת או אחרת".

• • •

גם מאמר המערכת של 'יתד נאמן', הוקדש לסוגיית הרכבת, כשהאצבע המאשימה מופנית, שוב, לכיוון שר התחבורה ישראל כץ. "לשקר אין רגלים, אבל מתברר שיש לו גלגלים. בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמנע ממשרד התחבורה והשר כץ העומד בראשו, לרמוס את קדושת השבת ואת הסטוס-קוו בגלגלי הרכבת, ובשבת לא בוצעו עבודות. אבל השר כץ שהונה את הנציגים החרדים כשבפגישה עמם נתן הוראה לצוות משרדו למנוע את חילולי השבת, כשלא התכוון בכלל למה שיצא מפיו", כותב העורך הרב ישראל פרידמן, שאף היה הראשון שהעלה את נושא חילולי השבת ברכבת, בפני ראש הממשלה.

2016-09-04-PHOTO-00002036

"באותה שעה שהשר גלגל עיניים, נערכו במשרדו לחילול השבת ההמוני והמחפיר שארע בשבוע שעבר והסעיר את המערכת הפוליטית. הפוליטיקאי המשופשף כץ שניסה לאחרונה לעשות מהפכת חצר, להשתלט על מוסדות הליכוד ולחתור תחת נתניהו, הבין שאיבד את אמונו הן אצל החרדים והן אצל ראש הממשלה. בגלל חוסר אמת, יושרה והגינות פוליטית בסיסית, הוא מצא את עצמו מבודד שאין לו מה להפסיד לא אצל החרדים ולא אצל ראש הממשלה – והחליט לעשות מעשה:

"השר כץ חיפש דרך לנקמה פוליטית, והריח שעולה מהחלטותיו אינו נעים לנחיריים. צחנה פוליטית ירודה מתפזרת בכל רחבי הארץ, בגלל השקר הגדול, הכזב והרמייה. הוראת ראש הממשלה שלא לקיים את העבודות בשבת, מונפה ע"י השר שוחר הנקם למחוזות שהיה ברור שיציתו אש הסתה בכל רחבי הארץ, וכנראה לכך חתר. כאשר השר כץ התעקש לקיים את העבודות בשבת, הוא הסתיר מראש הממשלה את העובדה שהכוונה היא להשבית את פעולות הרכבת לשמונה ימים רצופים, מה שיהווה פגיעה חמורה בצבור הנוסעים ובחיילים. היה לו נח שהויכוח יפרוץ על נושא השבת, על יום אחד מתוך השמונה ימים, כדי שיוכל לגייס לעזרתו את התקשורת האנטי דתית ואת המפלגות שחבריהם דמוהוליסטים ידועים שאוהבים לשתות דם חרדי מבציר טוב מכל סיבה שלא תהיה. כוונתו של השר כץ כנראה היתה להחביא את האמת שלא היה צורך לעבוד בשבתות ואין צורך להשבית את הרכבת בימי ששי וראשון, ליצור משבר מיותר ומכוון עם החרדים כדי לפגוע בתדמיתו של נתניהו ולגרום להשתלחות נפשעת בחרדים.

"כאשר ניתנה ההוראה שלא לעבוד בשבת, ניתן היה לבצע את העבודות במועדים אחרים, שלא יהא בהם חילול שבת, ולא יפגעו בצבור החילוני, בנוסעים ובחיילים. היה ברור שהנושא שנוי במחלוקת ובמשרד התחבורה ידעו היטב, כי קיים סיכוי שתתקבל הוראה שלא לשבור את הסטטוס-קוו ולא לחלל שבת. אבל השר בחר להזדרז לפרק את המסילה, כדי ליצור אילוץ להשבית את הרכבת בימי ששי וראשון, להתעלל במתכוון בחיילים ובנוסעים, כדי להסעיר את דעת הקהל. כץ לקח במתכוון את החיילים כחטופים ובני ערובה, ו"קרץ" לתקשורת השטחית והמגוייסת נגד ראש הממשלה, למפלגות ששוחרות לטרף עם שיניים חשופות ולאלה שרובצות במארב בשתיקה, שהגיע העת לצאת למחול קרב אינדיאני, להגיח ולהסית נגד החרדים בנסיון לגזור קופונים פוליטיים עתידיים.

"בפולין היתה מפלגה אנטישמית שמאפייניה היו ברורים: לא משנה מה הנושא, תמיד אשמים היהודים! בכל נאום בסיים, הנושא היה כלכלה ויהודים, מלחמות ויהודים, חקלאות ויהודים – בדיוק כמו במדינת ישראל: שר פגע בזדון בנוסעים – אזרחים וחיילים, והחרדים אשמים. משרד התחבורה הזיד במתכוון כדי להגביה להבות, ואבירי המקלדת, זרזירי העט ועורבי המצלמות של התקשורת, פועלים כמריונטת לפי החוטים של מפעילי שנאת חרדים לא מרוסנת, ומבעירה עלילת דם שפילה שמזכירה את מאורות הרפש של ההסטוריה לפני עשרות שנים. פעולות שיכלו להתבצע בלי שום פגיעה בנוסעים וחיילים, הוטבלו במתכוון בדלק כדי להצית אש של שנאה. כמו ברפלקס פבלובי מותנה, התגובה היתה צפוייה מראש. במדינה מתוקנת, שר כזה לא היה נשאר יממה אחת על כסאו. במדינת חוק, הוא היה מועמד לדין בעקבות המלצות של ועדת חקירה. השר כץ "רצח" את הסטטוס קוו ואת השבת וגם מבקש לרשת את נתניהו. הוא פגע בנוסעים באופן שלא היה צריך לקרות ואיננו מחוייב מההוראה של ראש הממשלה, כדי להתסיס. הרצחת וגם ירשת?".



0 תגובות